EN ETKİLİ ŞEKİLDE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

 


EN ETKİLİ ŞEKİLDE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

 Bu yazımızda sosyal medya yönetimi en doğru şekilde nasıl yapılır ve aynı zaman da bir şirket profilini sıfırdan nasıl oluşturabileceğimizden bahsedeceğiz

1.    HANGİ SOSYAL MEDYA PLATFORMU?

Örneğin Instagram, Facebook, Linkedln şirketler için uygun bir platform mudur?

Dijital 2022 Küresel Genel Bakış adlı raporda ülkelere ve platformlara göre verilen sosyal medya kullanım verilerini incelemek büyük artı katacaktır.

Dünyanın en sevilen ve kullanılan platformlarının başını hala Facebook çekmektedir. Ancak Instagram 4. Sırada yer almasına rağmen küresel internet kullanıcılarının yüzde 14,8’ i Instagram’ ı favori platformları olarak tanımlıyorken bu oran Facebook için yüzde 14,5



Türkiye’ de sosyal medya kullanıcıların nüfusa oranı yüzde seksen gibi oldukça yüksek bir sayıdır.

Bu rakamlar bu kadar yüksekken ve her geçen gün artarken tüm sosyal medya platformlarında yer almak şirketinize her daim katkı sağlayacaktır.

B2B yani işletmeciden işletmeciye B2C ise işletmeciden tüketiciye olarak iş profilini oluşturur B2C profilleri için Instagram, Facebook başlıca iken B2B profilleri içinse Linkedln daha uygun bağlantıları kurmayı sağlar. Örneğin bir şirkette ürün veya hizmet satılıyorsa Linkedln profilinde muhakkak yer almalıdır.

2.    SOSYAL MEDYA PLATFORMU KURULUMU

Her bir sosyal medya platformunun kendine ait farklı ara yüzü vardır ancak temelde ihtiyaçları bellidir biz bu ihtiyaçları önceliğimize göre belirlediğimiz bir profil yapısı vardır.

Öncelikle açacağımız hesabı şirket profili olarak açmalıyız kişisel hesaplarımızdan farklı olmalıdır. Profili açarken açmamız gereken bir de farklı bir mail adresi şirketimize özel, ismine uygun bir mail adresi de açılmalıdır

3.    PROFİL BİLGİLERİNİN DOLDURULMASI

Profil bilgilerini doldururken yapılması gereken en temel şey profil fotoğrafı yerleştirmektir. Bunu yaparken şirketimizin logosunu kullanabiliriz. Başka bir profil fotoğrafı kullanılabilir ancak kullanıcıların profil için bakış açılarını iyileştirmek adına logo kullanmak daha mantıklı olacaktır

Şirketimizin konum bilgisini doğru girmeliyiz bize erişebilecekleri bir e-mail adresi, telefon numarası ve hatta bazen bir WhatsApp numarası bağlayabiliriz. Kişilerin buradan bizimle temas kurması çok önemlidir dolayısıyla web sitemizin linkini de her sosyal medya hesabında vermemiz gerekir

Hakkımızda bölümünde şirketin ne yılında kurulduğundan ne iş yaptığından hangi sektörde hizmet verdiğinden ve bu sektördeki tecrübelerini aktarabiliriz.

Ne çeşitte ürünler sunuluyor ya da hangi çeşitlilikteki hizmetler sunuluyor bilgisini açık vermek önemlidir. Örneğin Linkedln profili açarken hangi sektörde hizmet veriyoruz bu sorulan başlıca sorulardandır. Eğer globalde bir hizmet veriyorsak bunları da muhakkak belirtmeliyiz

Sosyal medya hesaplarımızda farklı sosyal medyamızın da bilgilerini eklemek faydalı olacaktır

4.    İLK PAYLAŞIM

İlk paylaşımı yapmadan önce dikkat edilmesi gereken şey sosyal medya takvimi oluşturmaktır. Bu takvim bize hangi gün ve saat aralıkların da sosyal medyada post paylaşacağımızı gösterir. Örneğin 14 Şubatı ele alırsak sevgililer gününe özel bir kampanya yapılabilir veya o güne özel bir tasarım yapılabilir. Post tasarımlarımız da dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta tasarımın üzerindeki yazılardır bu yazılar da çok küçük punto kullanırsak küçük bir ekranın içinde, mobil görünümdeyken pek okunmayabilir böylece post dikkat çekici olmaz.

Paylaşımlarda uygun hashtag belirlememiz gerekiyor örneğin Instagram’ da arama butonuna bir hashtag yazdığımız zaman o aramayla ilgili yaklaşık olarak gönderi sayısını bize verir. Aranma hacimlerine de bakarak uygun hashtagleri kendimizle eşleştirerek belirleyebiliriz. Şirketimizin adını bir hashtag haline getirip tüm postlarımıza ekleyip bu hashtag adı altında hepsinin görünmesini sağlamakta fayda sağlayacaktır.

Bir diğer unsurda tag dediğimiz noktadır. Tag etiketleme demektir eğer biz farklı kişi ve firmaları kendi içeriğimize etiketlersek onlarla da iletişime geçmiş oluruz.

İlginizi çekebilir: Sosyal Medya İçerik Önerileri

5.    SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

Bir zemin oluşabilmesi için belli bir post sayısına ulaşmak gerekir çünkü müşterileri belli bir noktadan sonra o sayfanın dolu ve bilgi verici olduğuna ikna edebilir.

Analitik verileri takip etmek önemlidir. Her bir platformun kendine ait analiz ortamı vardır. Örneğin benim takipçilerim hangi linklere tıklamış, postum bugün ne kadar etkileşime geçmiş, takipçi sayım ne oranda artıyor gibi bilgilere erişip takip etmeliyiz ve sürekli artan bir ivme yakalamaya dikkat edilmelidir.

 İlginizi Çekebilir: Ücretsiz Sosyal Medya Analiz Programları


6.    NE SIKLIKLA POST PAYLAŞMAK GEREKİR

Bu sorunun cevabı da platformlara göre değişiklik gösterir. Örneğin Linkedln için günde bir post atmak, Instagram ve Facebook için her gün bir ya da iki post yeterli olabilecekken Twitter platformunda daha aktif olmanız beklenir. Youtube platformu içinse haftada iki ya da üç içerik paylaşabiliyorsak bu oldukça iyidir hatta haftada en azından bir video içeriğini düzenli olarak paylaşabiliyor olmamı güzel bir etkileşime doğru gidiyor olduğumuzu gösterir.

Bu paylaşımlar genellikle sabah erken saatlerde ya da iş çıkış saatlerinde (yaklaşık beşten sonra) yapılmaya çalışılır çünkü daha fazla etkileşim alabilecek zamanlardır ancak şirketinizin verdiği hizmet, ürün için olan hedef kitlesine göre değişir. Sosyal medyalarımızı iyi analiz ettikten sonra buna en doğru kararı siz vereceksiniz.

 Özetle sosyal medya paylaşım konusunda biraz nankördür. Eğer siz gereken özeni vermezseniz sürekli kendinizi güncel tutmazsanız, hashtagleri yenileyip takipçiler kazanmakla ilgilenmezseniz ve en önemlisi bunu bir düzen içinde yapmazsanız nankörlüğünü hemen gösterir ve gerilediğinizi hissedersiniz.

Yorumlar