EN ETKİLİ ŞEKİLDE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
EN ETKİLİ ŞEKİLDE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
1. HANGİ SOSYAL MEDYA PLATFORMU?
Örneğin Instagram, Facebook, Linkedln şirketler için uygun
bir platform mudur?
Dijital 2022 Küresel Genel Bakış adlı raporda ülkelere ve platformlara
göre verilen sosyal medya kullanım verilerini incelemek büyük artı katacaktır.
Dünyanın en sevilen ve kullanılan platformlarının başını
hala Facebook çekmektedir. Ancak Instagram 4. Sırada yer almasına rağmen küresel
internet kullanıcılarının yüzde 14,8’ i Instagram’ ı favori platformları olarak
tanımlıyorken bu oran Facebook için yüzde 14,5
Türkiye’ de sosyal medya kullanıcıların nüfusa oranı yüzde
seksen gibi oldukça yüksek bir sayıdır.
Bu rakamlar bu kadar yüksekken ve her geçen gün artarken tüm
sosyal medya platformlarında yer almak şirketinize her daim katkı sağlayacaktır.
B2B yani işletmeciden işletmeciye B2C ise işletmeciden tüketiciye
olarak iş profilini oluşturur B2C profilleri için Instagram, Facebook başlıca iken
B2B profilleri içinse Linkedln daha uygun bağlantıları kurmayı sağlar. Örneğin bir
şirkette ürün veya hizmet satılıyorsa Linkedln profilinde muhakkak yer almalıdır.
2. SOSYAL MEDYA PLATFORMU KURULUMU
Her bir sosyal medya platformunun kendine ait farklı ara yüzü
vardır ancak temelde ihtiyaçları bellidir biz bu ihtiyaçları önceliğimize göre
belirlediğimiz bir profil yapısı vardır.
Öncelikle açacağımız hesabı şirket profili olarak açmalıyız kişisel
hesaplarımızdan farklı olmalıdır. Profili açarken açmamız gereken bir de farklı
bir mail adresi şirketimize özel, ismine uygun bir mail adresi de açılmalıdır
3. PROFİL BİLGİLERİNİN DOLDURULMASI
Profil bilgilerini doldururken yapılması gereken en temel
şey profil fotoğrafı yerleştirmektir. Bunu yaparken şirketimizin logosunu
kullanabiliriz. Başka bir profil fotoğrafı kullanılabilir ancak kullanıcıların
profil için bakış açılarını iyileştirmek adına logo kullanmak daha mantıklı
olacaktır
Şirketimizin konum bilgisini doğru girmeliyiz bize erişebilecekleri
bir e-mail adresi, telefon numarası ve hatta bazen bir WhatsApp numarası bağlayabiliriz.
Kişilerin buradan bizimle temas kurması çok önemlidir dolayısıyla web sitemizin
linkini de her sosyal medya hesabında vermemiz gerekir
Hakkımızda bölümünde şirketin ne yılında kurulduğundan ne iş
yaptığından hangi sektörde hizmet verdiğinden ve bu sektördeki tecrübelerini
aktarabiliriz.
Ne çeşitte ürünler sunuluyor ya da hangi çeşitlilikteki
hizmetler sunuluyor bilgisini açık vermek önemlidir. Örneğin Linkedln profili
açarken hangi sektörde hizmet veriyoruz bu sorulan başlıca sorulardandır. Eğer globalde
bir hizmet veriyorsak bunları da muhakkak belirtmeliyiz
Sosyal medya hesaplarımızda farklı sosyal medyamızın da
bilgilerini eklemek faydalı olacaktır
4. İLK PAYLAŞIM
İlk paylaşımı yapmadan önce dikkat edilmesi gereken şey
sosyal medya takvimi oluşturmaktır. Bu takvim bize hangi gün ve saat
aralıkların da sosyal medyada post paylaşacağımızı gösterir. Örneğin 14 Şubatı ele
alırsak sevgililer gününe özel bir kampanya yapılabilir veya o güne özel bir
tasarım yapılabilir. Post tasarımlarımız da dikkat edilmesi gereken bir diğer
nokta tasarımın üzerindeki yazılardır bu yazılar da çok küçük punto kullanırsak
küçük bir ekranın içinde, mobil görünümdeyken pek okunmayabilir böylece post
dikkat çekici olmaz.
Paylaşımlarda uygun hashtag belirlememiz gerekiyor örneğin Instagram’
da arama butonuna bir hashtag yazdığımız zaman o aramayla ilgili yaklaşık olarak
gönderi sayısını bize verir. Aranma hacimlerine de bakarak uygun hashtagleri
kendimizle eşleştirerek belirleyebiliriz. Şirketimizin adını bir hashtag haline
getirip tüm postlarımıza ekleyip bu hashtag adı altında hepsinin görünmesini
sağlamakta fayda sağlayacaktır.
Bir diğer unsurda tag dediğimiz noktadır. Tag etiketleme
demektir eğer biz farklı kişi ve firmaları kendi içeriğimize etiketlersek onlarla
da iletişime geçmiş oluruz.
İlginizi çekebilir: Sosyal Medya İçerik Önerileri
5. SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
Bir zemin oluşabilmesi için belli bir post sayısına ulaşmak
gerekir çünkü müşterileri belli bir noktadan sonra o sayfanın dolu ve bilgi
verici olduğuna ikna edebilir.
Analitik verileri takip etmek önemlidir. Her bir platformun
kendine ait analiz ortamı vardır. Örneğin benim takipçilerim hangi linklere
tıklamış, postum bugün ne kadar etkileşime geçmiş, takipçi sayım ne oranda artıyor
gibi bilgilere erişip takip etmeliyiz ve sürekli artan bir ivme yakalamaya
dikkat edilmelidir.
6. NE SIKLIKLA POST PAYLAŞMAK GEREKİR
Bu sorunun cevabı da platformlara göre değişiklik gösterir. Örneğin
Linkedln için günde bir post atmak, Instagram ve Facebook için her gün bir ya
da iki post yeterli olabilecekken Twitter platformunda daha aktif olmanız
beklenir. Youtube platformu içinse haftada iki ya da üç içerik
paylaşabiliyorsak bu oldukça iyidir hatta haftada en azından bir video
içeriğini düzenli olarak paylaşabiliyor olmamı güzel bir etkileşime doğru
gidiyor olduğumuzu gösterir.
Bu paylaşımlar genellikle sabah erken saatlerde ya da iş çıkış saatlerinde (yaklaşık beşten sonra) yapılmaya çalışılır çünkü daha fazla etkileşim alabilecek zamanlardır ancak şirketinizin verdiği hizmet, ürün için olan hedef kitlesine göre değişir. Sosyal medyalarımızı iyi analiz ettikten sonra buna en doğru kararı siz vereceksiniz.
Özetle sosyal medya
paylaşım konusunda biraz nankördür. Eğer siz gereken özeni vermezseniz sürekli
kendinizi güncel tutmazsanız, hashtagleri yenileyip takipçiler kazanmakla
ilgilenmezseniz ve en önemlisi bunu bir düzen içinde yapmazsanız nankörlüğünü hemen
gösterir ve gerilediğinizi hissedersiniz.


.png)
Yorumlar
Yorum Gönder